lördag 9 april 2016

Nästan en månadslön i utdelning i April

Nu är vi inne i April och jag tror att de flera med aktier har April som topp-månad när det gäller utdelningar. Även för mig är detta en toppmånad och om mina beräkningar stämmer så bör jag nå upp i hela 93% av min månadslön i utdelningar i April.

Jag har som (del)mål att få i genomsnitt 25.000 kr i månaden i utdelningar, vilket motsvarar min månadslön. Ungefär 16.000 kr av dem går ut till löpande utgifter för mig och min familj (fru och 2 små barn). Då inkluderas i stort sett allt, från el, abonnemang, mat, bilar, bensin och så vidare. Allt utom sällanköpsvaror, husunderhåll och resor. Men det borde de extra 9000 kr räcka bra till. Då har jag heller inte räknat med min frus inkomst.

Men även om April är väldigt nära målet så finns det fortfarande månader som är långt ifrån - Januari och Oktober når bara upp till 13% hittills.

Men, det är bara tiden som saknas innan jag är där jag vill vara ekonomiskt. Jag känner inte att jag försakar något med min nuvarande sparkvot så det enda jag behöver göra nu är att vänta...

Hur mycket pengar behöver du varje månad och hur mycket av dem får du utan att jobba för dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar