onsdag 6 april 2016

Sälj och köp av samma aktier...

Ett av mina krav är att varje innehav ska ge en direktavkastning, men i dagsläget så är det några få innehav som inte uppfyller det kravet.

Avanza Zero är ett av nämnda innehav, men den gillar jag ändå så mycket att jag kommer behålla.

Har även XACT Norden 30 som innehav sedan tidigare då jag ville ha en diversifierad portfölj, men när jag nu börjar närma min 100 st olika innehav så känns detta innehav helt överflödigt.

Det är inget stort innehav alls som jag nu säljer, cirka 7000 kr, och har istället tänkt köpa 2 st andra aktier som ingick i XACT Norden 30.

Det ena är det klart största innehavet i Novo Nordisk B och sen även Sampo A tycker jag visar bra siffror som i övrigt uppfyller mina krav. De får dela på pengarna från XACT just nu, så får jag utöka allt eftersom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar