torsdag 11 augusti 2016

Utmaning: Sälja en sak varje dag...

Nu var det länge sen jag skrev, det har varit fullt upp i sommar, men både det ena och det andra. En sak jag märker är att det lätt blir mindre gjort ju mer ledig man är.

När man är ledig (och barnen är lediga) så ska man på utflykter och hitta på en massa skoj och då kommer alltid hemmet i sista hand. Och nu har jag många saker i garaget som jag skulle behöva göra mig av med för att kunna ställa in bilen till hösten och vintern.

Därför har jag tänkt att jag ska lägga upp en sak varje dag på blocket till försäljning. Eftersom jag föredrar att ändå ta lite bra bilder och skriva en bra text till varje sak jag säljer, så känns det lagom att lägga upp en sak om dagen, det blir ändå rätt många saker när ett par veckor har gått.

Annars är risken att man ställer målet för högt (som med träning), kör stenhårt i början för att ledsna totalt sedan - så alltså - en sak om dagen får jag vara nöjd med.

Har du något du länge tänkt sälja med inte fått tummen ur? Gör det idag då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar